Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Czy znowu będą jeździć pociągi do Ciechocinka?

Jadwiga Aleksandrowicz
Linie kolejowa do Ciechocinka zlikwidowano, bo podobno była ona dla kolei nieopłacalna.
Linie kolejowa do Ciechocinka zlikwidowano, bo podobno była ona dla kolei nieopłacalna. Grzegorz Mehring / zdjęcie ilustracyjne
Siedem lat temu kolej zlikwidowała połączenie kolejowe do Ciechocinka. Mieszkańcy, kuracjusze i turyści czekają na jego wznowienie.

Linie kolejowa do Ciechocinka zlikwidowano, bo podobno była ona dla kolei nieopłacalna. Nie pogodzili się z tym mieszkańcy, kuracjusze, a także turyści, lubiący podróżować pociągiem. Do uzdrowiska można dojechać autobusami, których jest wiele. To jednak powoduje zanieczyszczenie uzdrowiskowego powietrza, a i kuracjusze obładowani bagażami woleliby korzystać z pociągu niż autobusu. Problem mają matki podróżujące z dziećmi w wózkach czy osoby poruszające się na wózkach inwalidzkich. Dla nich podróż autobusem praktycznie nie wchodzi w grę.

Bywają okazjonalne przyjazdy pociągów, za każdym razem budzące nadzieje, że może jednak połączenie kolejowe z Ciechocinkiem zostanie przywrócone. Są tory, jest trakcja elektryczna, perony i cała infrastruktura niezbędna do powrotu szynobusu, który przez krótki czas obsługiwał trzy gminy powiatu.

W tej sprawie spotkali się samorządowcy: starosta Dariusz Wochna i samorządowcy trzech gmin zainteresowanych połączeniem kolejowym: Andrzej Cieśla, burmistrza Aleksandro-wa Kujawskiego, Leszek Dzier-żewicz, burmistrz Ciechocinka i Andrzej Olszewski, wójt gm. Aleksandrów Kujawski. Analizowano ofertę Stowarzyszenia Kolejowych Przewozów Lokalnych Cargo Sp. z o.o. Spółka ta, działająca w ramach Grupy SKPL, od 2002 roku świadczy usługi przewozów towarowych i pasażerskich, w tym na liniach wyłączonych ze struktur PKP. Pierwsze takie spotkanie było w styczniu br. z udziałem Tomasza Strapagiela, prezesa SKPL Cargo Sp. z o.o.

Samorządy powiatu, obu miast i gminy musiałyby dorzucić do przejazdów szynobusu (10 przejazdów dziennie w obie strony) ok. 600 tys. złotych rocznie. Jak się dowiedzieliśmy, jeśli udałoby się wynegocjować treść porozumienia, a rady zgodziłyby się wydać na to pieniądze, to być może od 1 stycznia 2018 szynobus zacznie kursować.

INFO Z POLSKI 9.11.2017 - przegląd najciekawszych informacji ostatnich dni w kraju

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na ciechocinek.naszemiasto.pl Nasze Miasto