„Pracuję tu, bo…”, czyli o tym, co ważne dla pracowników

Materiał informacyjny PMPL
W 2024 roku, dynamika rynku pracy i oczekiwania pracowników nadal ewoluują, kształtując nowe trendy w Employer Brandingu. Firmy coraz częściej zdają sobie sprawę z kluczowej roli, jaką odgrywa marka pracodawcy w przyciąganiu i utrzymaniu najlepszych talentów. O jakich trendach mowa oraz jak je realizować? Philip Morris dając zatrudnienie ok. 7 000 osobom w Polsce, słucha pracowników oraz wprowadza rozwiązania skrojone na miarę ich potrzeb, skutecznie przy tym realizując swoją strategię z obszaru zarządzania zasobami ludzkimi.

Zrównoważona kultura organizacyjna

Pracownicy coraz bardziej zwracają uwagę na wartości i misję organizacji. Firmy, które skupiają się na budowaniu zrównoważonej kultury organizacyjnej, angażując pracowników w społeczne inicjatywy, będą miały przewagę w przyciąganiu talentów. Philip Morris jest w trakcie największej w swojej historii transformacji, tworząc przyszłość bez dymu, tworzy także teraźniejszość, w której każdy – bez względu na wiek, płeć ma równe szanse na rozwój swojej kariery.

Personalizacja doświadczenia pracownika

Indywidualne podejście do doświadczenia pracownika staje się kluczowym elementem Employer Brandingu. Firmy rozwijają narzędzia i strategie, które pozwalają dostosować doświadczenie pracownika do ich potrzeb i oczekiwań. Przykład? Od 2019 r. Philip Morris wspiera w rodzicielstwo równości, udostępniając narzędzia ułatwiające decyzję o opiece nad dzieckiem obojgu rodzicom. Program pojawił się w odpowiedzi na potrzeby pracowników, które jasno wybrzmiały w wewnętrznym badaniu. W ramach programu rodzice mogą skorzystać z:

• Dopłaty do 100% wynagrodzenia dla ojca korzystającego z urlopu rodzicielskiego. Po nowelizacji Kodeksu pracy w 2023 roku, wydłużony został okres dopłaty z 8 do 9 tygodni, zgodnie z ustawą.

• Możliwości pracy na 50% etatu za 100% wynagrodzenia, przez pierwszy miesiąc po urlopie macierzyńskim i/lub rodzicielskim, trwającym co najmniej 6 miesięcy.

• Podwyżki meritowej naliczanej automatycznie pracownikom, którzy wracają z urlopów rodzicielskich, i których podczas nieobecności w pracy ominęło uczestnictwo w programach rozwojowych lub przeglądach wynagrodzeń. Osoby te również otrzymują podwyżki pensji, jeśli w okresie nieobecności im przysługiwały.

• Portalu informacyjno-edukacyjnego dla rodziców, promującego podział urlopów rodzicielskich

Technologia wspierająca doświadczenie pracownika

Wykorzystanie technologii w celu usprawnienia doświadczenia pracownika jest kontynuowane w 2024 roku. Firmy inwestują w narzędzia do analizy danych, platformy do zarządzania talentami oraz rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji, aby personalizować doświadczenie pracownika i zwiększać efektywność działań związanych z Employer Brandingiem. We wdrażaniu nowych technologii w ramach organizacji nie można zapomnieć o potrzebach różnych pokoleń. W Philip Morris w Polsce współpracują ze sobą osoby aż z 4 różnych generacji. Aby ta współpraca mogła być efektywna, konieczne są rozwiązania będące odpowiedzią na potrzeby każdej z tych grup. Za skuteczne łączenie i wykorzystywanie potencjału różnych pokoleń w organizacji zostały wyróżnione spółki Philip Morris Polska Distribution sp. z o.o. i Philip Morris Polska S.A., które jako pierwsze w kraju otrzymały certyfikat „Pracodawcy Dialogu Pokoleń” będący potwierdzeniem skutecznego zarządzania wiekiem w organizacji. Do firmy chętnie dołączają osoby dopiero co wkraczające na rynek pracy - stażyści, a z drugiej strony celebrowane są okrągłe rocznice pracowników, którzy są z nią związani od 20, 30, a nawet 50 lat.

Znaczenie zdrowia i dobrostanu pracowników

Dobrostan pracowników stanie się jeszcze większym priorytetem dla firm w 2024 roku. Pracodawcy oferują coraz więcej programów wsparcia zdrowia psychicznego i fizycznego, elastyczne rozwiązania pracy oraz środowiska pracy sprzyjające zdrowiu i dobremu samopoczuciu. Philip Morris nie zapomina również o tym ważnym aspekcie. Pracownicy mają do dyspozycji konkretne narzędzia, które mają im to ułatwić – możliwość pracy w trybie hybrydowym, webinary z psychologami do spraw zarządzania czasem, sesje z zakresu mindfulness czy fizjoterapii. Jest też Employee Assistance Program - to linia, z doraźną pomocą psychologiczną.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: „Pracuję tu, bo…”, czyli o tym, co ważne dla pracowników - Gazeta Krakowska

Wróć na ciechocinek.naszemiasto.pl Nasze Miasto