W ordynacji wyborczej do Parlamentu Europejskiego nasz kraj podzielony jest na okręgi, bez określonej liczby mandatów. O tym, ile mandatów będzie do uzyskania w danym okręgu, decyduje frekwencja.
Stąd liczne akcje zachęcające do wzięcia udziału w wyborach do Europarlamentu.
Jedną z kampanii profrekwencyjnych ogłosił Piotr Całbecki, marszałek województwa kujawsko-pomorskiego, w której do wygrania było 150 tysięcy złotych.
Nagrodą dla samorządów za najwyższy wskaźnik frekwencyjny, wyrażony odsetkiem biorących udział w głosowaniu osób uprawnionych, w kategorii obejmującej pięć największych miast regionu (Bydgoszcz, Toruń, Włocławek, Grudziądz, Inowrocław), jest 150 tysięcy złotych. W Toruniu 45,62% uprawnionych do głosowania oddało swój głos, plasując miasto na pierwszym miejscu w tej kategorii. Pozostałe kujawsko-pomorskie miasta i gminy rywalizowały w czterech osobnych kategoriach (stolice powiatów, pozostałe gminy miejskie, gminy miejsko-wiejskie i gminy wiejskie) o premie w wysokości 75 tysięcy złotych.
Największą frekwencję w województwie miał Ciechocinek, który zwyciężył w kategorii gminy miejskie niebędące stolicami powiatów.
- Dzięki Waszej aktywności 9 czerwca, Samorząd Województwa Kujawsko-Pomorskiego przekaże Gminie Miejskiej Ciechocinek 75 000 złotych na realizację nowych projektów i organizację eventów - ogłosił magistrat Ciechocinka.
STUDIO EURO 2024 ODC. 6
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?