Ćwiczenia w domu. Sprawdź, jak codzienny trening wpływa na zdrowie i odporność

red.
Dodaj komentarz:
Udostępnij:
Obecna sytuacja kolejny raz zmusiła nas do pozostania w domu. Codzienna, spontaniczna aktywność fizyczna, taka jak spacer do szkoły lub pracy została mocno ograniczona. Na zmniejszenie ilości ruchu w ciągu dnia znacznie wpłynęło również zamknięcie klubów fitness oraz siłowni. Chcesz pozostać w dobrej formie? Czas postawić na ćwiczenia w domu. Codzienny trening to nie tylko klucz do utrzymania zdrowej i smukłej sylwetki. Ruch i aktywność fizyczna mają również duży wpływ na odporność naszego organizmu. Tak szczególnie istotną w okresie jesienno-zimowym. To odpowiednia pora, by wprowadzić nowe nawyki, ruszyć się z kanapy i zadbać o swoje zdrowie w sportowym stylu.

W treści tego artykułu umieszczone są tzw. linki afiliacyjne naszych partnerów. Klikając w nie, wspierasz naszą działalność, nie ponosząc żadnych dodatkowych kosztów.

Ćwiczenia w domu – dlaczego warto je wykonywać?

Nowa rzeczywistość, z którą przyszło nam się mierzyć zmieniła nastawienie części Polaków do tematyki sportu. Z pewnością wśród Twoich znajomych znalazły się przypadki osób, które z kanapowych leniwców zmieniły się w spacerowiczów lub prawdziwych fanów sportu. W dużej mierze mógł tu zadziałaś efekt zakazanego owocu, w końcu, jeśli coś jest zabronione, często bywa bardziej pożądane.

Zamknięcie siłowni oraz sal fitness, dla niektórych wiązało się ze znacznym spadkiem motywacji do treningów. Warto jednak podejść do sprawy z nieco większym optymizmem. Domowy trening może być równie efektywny jak ten w klubie fitness! Oto kilka powodów, dlaczego warto zdecydować się na ćwiczenie w domu?

  • Trening możesz wykonywać, o każdej porze. Jesteś rannym ptaszkiem, który uwielbia wykonywać codzienne ćwiczenia na czczo? A może najbardziej odpowiednią porą dla Ciebie jest wieczór tuż przed pójściem spać? Pierwszą zaleta domowego treningu jest całkowita dowolność w wyborze pory ćwiczeń. W końcu Twoja ulubiona trenerka z YouTube’a jest dla Ciebie dostępna, o każdej porze dnia i nocy!
  • Brak presji otoczenia. Wiele osób borykających się z nadwagą ma obawy przed skorzystaniem z ofert siłowni i klubów fitness. W domowym zaciszu ten problem zostaje wyeliminowany. Ćwicząc w domu, każdy może poczuć się komfortowo i w pełni czerpać przyjemność z treningu.
  • Oszczędność pieniędzy. Chociaż kilkadziesiąt złotych za miesięczny karnet z nieograniczoną liczbą wejść to niewielki wydatek. Nawet taka kwota z pewnością może być doskonałą wymówką. Czas zerwać z lenistwem! Przecież ćwiczenia w domu nic nie kosztują.
  • Nowe hobby. Wiele osób, które rozpoczęło swoją przygodę ze sportem, zgodzi się z pewnością ze stwierdzeniem, że dzień bez treningu to dzień stracony. Codzienna aktywność fizyczna z biegiem czasu może z przykrego obowiązku przeobrazić się w ulubione hobby!
  • Bezpieczeństwo. Zostań w domu, to hasło, które towarzyszy nam już od wielu miesięcy. Domowy trening to również sposób na ochronę swojego zdrowia. Ćwicząc w zaciszy własnego pokoju unikamy sposobności zarażenia się wirusem, który jak wiemy może być przenoszony przez różne powierzchnie, np. Sprzęt na siłowni przeznaczony do wspólnego użytku.

Jakie treningi możemy wykonać w domu?

Brak możliwości wychodzenia z domu zmotywował wiele osób do rozpoczęcia swojej przygody z ćwiczeniami w domu. W poszukiwaniu idealnego treningu z pewnością pomaga nam internet, w którego zasobach znajdziemy nieograniczoną ilość treningów. Każdy znajdzie coś dla siebie! Do najpopularniejszych propozycji należą:

  • joga,
  • pilates,
  • tabata,
  • trening FBW,
  • HIT interwałowy,
  • treningi cardio,
  • treningi siłowe,
  • trening brzucha,
  • trening obwodowy,
  • treningi taneczne.

Stres, brak motywacji, gorsze samopoczucie? Czas na trening

W zdrowym ciele zdrowy duch! To powiedzenie, każdy słyszał już od najmłodszych lat. Nie jest tajemnicą, że aktywność fizyczna to jeden z najlepszych sposobów na rozładowanie negatywnych emocji. Wraz z kroplami potu poprawia się nastrój oraz uwalniają się endorfiny. Nie wszyscy wiedzą, że regularne treningi mają także pozytywne skutki długofalowe. Ćwiczenia pomagają łagodzić stany depresyjne, lękowe oraz nerwice.

Jak przygotować się do treningu w domu?

Jeśli zamierzasz rozpocząć przygodę z treningiem w domu, mamy dla Ciebie dobrą wiadomość. Nie potrzebujesz, żadnego specjalnego sprzętu sportowego. Najważniejsza jest motywacja! O czym musisz pamiętać zanim rozpoczniesz ćwiczenia w domu?

Technika wykonywania ćwiczeń

Jeśli Twoja przygoda ze sportem dopiero się rozpoczyna zacznij od programów treningowych przeznaczonych dla początkujących. W internecie znajdziesz wiele materiałów, w których trenerzy dokładnie opisują oraz pokazują jak poprawnie wykonać ćwiczenie. Oczywiście praktyka czyni mistrza, aby na bieżąco korygować swoją postawę podczas treningu, jeśli masz taką możliwość, postaw na ćwiczenia przed lustrem.

Wygodny strój sportowy

Na samym początku wystarczy sportowe ubranie, w którym będziesz się czuć swobodnie oraz nie będzie krępować Twoich ruchów. Warto jednak pamiętać, że odzież sportowa wykonana z elastycznych, szybkoschnących materiałów to dodatkowy komfort. Doskonałym wyborem zarówno dla mężczyzn jak i kobiet będzie koszulka funkcyjna, która zapewni maksymalną wygodę podczas treningu. Dla pań świetnie sprawdzą się legginsy sportowe oraz odpowiedni sportowy stanik.

Buty sportowe

Jak wybrać obuwie sportowe do ćwiczeń w domu? Zacznijmy od tego, że odpowiednie buty do treningu to podstawa. Niezależnie od tego czy wybieramy ćwiczenia we własnym salonie czy na sali treningowej. Dobrze dobrany but sportowy zapewni prawidłową stabilizacje i amortyzację stopy, dzięki czemu unikniemy kontuzji. Dodatkowo warto zaznaczyć, że źle dobrane obuwie może powodować urazy kolan czy kręgosłupa. Warto zwrócić uwagę, by buty do ćwiczeń w domu:

  • miały dobrą przyczepność, tak by nie ślizgać się na parkiecie,
  • nie miały zbyt miękkiej podeszwy,
  • były lekkie,
  • były wykonane z dobrej jakości, przewiewnych materiałów.

Odpowiednie nawodnienie

Picie odpowiedniej ilości wody w ciągu dnia to podstawa. Mówi się, że minimalna ilość to 1,5 do 2,5 litra, niektórzy podają, że powinno być to 8 szklanek. Przygotowując się do ćwiczeń w domu zawsze powinieneś mieć przy sobie butelkę lub szklankę wody.

Jaki sprzęt powinieneś przygotować do treningu w domu?

W internecie znajdziesz oczywiście mnóstwo treningów, w których nie będzie potrzebny Ci żaden sprzęt. Warto zaopatrzyć się jednak w kilka akcesoriów, które mogą ułatwić Ci wykonanie ćwiczeń:

  • mata do ćwiczeń,
  • hantle,
  • gumy oporowe.

Odporność organizmu a aktywność fizyczna

Jak wzmocnić swoją odporność? Wprowadź do swojego codziennego planu dnia treningi. Ćwiczenia mają pozytywny wpływ na układ immunologiczny człowieka. Regularna aktywność fizyczna zmniejsza podatność na infekcje oraz przeziębienia.

Warto wspomnieć, że dzięki regularnym ćwiczeniom poprawia się krążenie krwi. Dochodzi wówczas do szybszej wymiany gazowej, dzięki czemu nasze tkanki i narządy są lepiej dotleniane. Wskutek tego rzadziej dochodzi do powstawania stanów zapalnych towarzyszących infekcjom.

Warto wspomnieć, że dzięki regularnym ćwiczeniom poprawia się krążenie krwi. Dochodzi wówczas do szybszej wymiany gazowej, dzięki czemu nasze tkanki i narządy są lepiej dotleniane. Wskutek tego rzadziej dochodzi do powstawania stanów zapalnych towarzyszących infekcjom.

Mięsożerni mężczyźni bardziej szkodliwi

Wideo

Materiał oryginalny: Ćwiczenia w domu. Sprawdź, jak codzienny trening wpływa na zdrowie i odporność - Polska Times

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie