Spotkanie konsultacyjne z mieszkańcami odbędzie się 4 lipca o godz. 17 w Akademickim Centrum Sportowym przy ul. św. Józefa 17. Projektanci omówią na nim proponowane warianty budowy Trasy średnicowej Północnej.
Na inwestycję składają się następujące zadania:
- budowa połączenia z ul. Wybickiego wraz z przebudową całego odcinka ul. Wybickiego do projektowanego skrzyżowania z ul. Kaszubską (odcinek o długości ok. 310 m),
- przebudowa ul. Kurpiowskiej (odcinek o długości ok. 60 m),
- budowa skrzyżowania z ul. Kaszubską wraz z odcinkiem ul. Kaszubskiej (odcinek o długości ok. 190 m),
- przebudowa skrzyżowania z ul. św. Józefa wraz z przebudową odcinka ul. św. Józefa (odcinek o długości ok. 240 m),
- przebudowa ul. Grunwaldzkiej na odcinku od ul. Borowiackiej do ul. Kaszubskiej z budową skrzyżowania z ul. Kaszubską (odcinek o długości ok. 150 m),
- przebudowa ul. Grunwaldzkiej na odcinku od ul. Źródlanej do ul. św. Klemensa (odcinek o długości ok. 250 m),
- przebudowa ul. św. Klemensa wraz z budową skrzyżowania z ul. św. Klemensa (odcinek o długości ok. 460 m),
- przebudowa odcinka ul. Morycińskiego wraz z budową skrzyżowania z ul. Morycińskiego (odcinek o długości ok. 170 m),
- przebudowa ul. Szosa Okrężna (odcinek o długości ok. 200 m),
- budowa chodników wzdłuż w/w odcinków dróg,
- budowa ścieżki rowerowej wzdłuż Trasy Średnicowej Północnej,
- budowa parkingów: przy ul. Wybickiego (100 miejsc postojowych), Kaszubskiej, Grunwaldzkiej, przy Toruńskich Wodociągach,
- budowa zatok autobusowych wraz z peronami,
- budowa oświetlenia ulicznego,
- budowa i przebudowę kanalizacji deszczowej wraz z odwodnieniem drogi,
- przebudowa infrastruktury technicznej kolidującej z inwestycją (kolizje elektryczne, kolizje telekomunikacyjne, kolizje wod-kan-gaz.),
- rozbiórka istniejących ogrodzeń, budynków zlokalizowanych w kolizji z projektowanym układem drogowym
.
Efektem inwestycji ma być:
- zintegrowanie sieci połączeń komunikacyjnych miasta,
- usprawnienie dojazdu do przyległych nieruchomości, obiektów użyteczności publicznej,
- zwiększenie dostępności sąsiadujących osiedli do szkieletu drogowego Miasta Torunia,
- poprawa komunikacji pomiędzy różnymi częściami miasta,
- usprawnienie komunikacji zbiorowej,
- poprawa bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu drogowego poprzez wydzielenie odrębnych szlaków komunikacyjnych ruchu pieszego i rowerowego, budowę azyli dla pieszych (wyspy), budowę zatok przystankowych.
Podczas spotkania z mieszkańcami 4 lipca projektanci odpowiedzą na pytania i wyjaśnią wątpliwości związane z planowana inwestycją.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?