Kolejna lokomotywa ozdobi Skarżysko-Kamienną
Starostwo otrzymało informację od lokalnego przedsiębiorcy, że ma "wolny" wagonik do oddania. Członek zarządu powiatu Adam Ciok zgłosił temat podczas rady Zarządu Powiatu Skarżyskiego. Reszta zgromadzonych szybko podchwyciła temat.
- Kiedy zgłosiłem pomysł umieszczenia części pociągu jako ozdoby, uznaliśmy, że to bardzo dobry pomysł. W związku z tym, że rondo było niedawno przebudowywane, postanowiliśmy lokomotywę umieścić akurat przy skrzyżowaniu ulic Towarowej i 1 Maja - mówił Adam Ciok.
Po drugiej stronie dworca PKP w Skarżysku, także możemy podziwiać lokomotywę. Ta zdobi okolicę już od dziesięciu lat. Kolejny pociąg jeszcze mocniej podkreśli tak ważną dla mieszkańców historię Skarżyska-Kamiennej, że to miasto kolejarzy, zbudowane na torach.
Zobaczcie jak wyglądają przygotowane już tory:
Kiedy zobaczymy kolejną lokomotywę w Skarżysku-Kamiennej?
Podkład, czyli żelazne tory z drewnianą blokadą zamontowano pod koniec grudnia. Jak wyjaśniał Adam Ciok, lokomotywa stanie na nich już pod koniec lutego. Jeśli wszystko się powiedzie, oficjalne otwarcie i zaprezentowanie mieszkańcom nowej ozdoby odbędzie się pierwszego dnia wiosny, 20 marca. - Będzie to bardzo fajna wizytówka naszego miasta i bardzo się cieszę, że niezwykle pozytywnie odebrali nasz pomysł - dodawał radny.
- To dokładnie typ lokomotywy Ls40. Będzie oświetlona, wymalowana proszkowo i wyremontowana. Wszyscy wiedzą, że Skarżysko to miasto kolejarzy, więc wzbogaci się o bardzo sympatyczny i wartościowy akcent. To miejsce przy rondzie będzie dzięki niej zdecydowanie piękniejsze - dodawał starosta skarżyski, Artur Berus.
Zobaczcie jak wyglądają przygotowane już tory:
Historia lokomotywy Ls40 w Polsce
Ls40 to manewrowa lokomotywa spalinowa produkowana w Fabryce Lokomotyw imienia Feliksa Dzierżyńskiego w Chrzanowie od 1952. Lokomotywa nie znalazła szerszego zastosowania w PKP ze względu na niewielkie osiągi, jednakże, pod oznaczeniem Ls40, była szeroko używana do obsługi bocznic zakładów przemysłowych jako mała, ekonomiczna i lekka lokomotywa mogąca przetransportować niezbyt duże ładunki.
W takiej roli można było je często spotkać do lat 90. XX wieku. Obecna tendencja odchodzenia małych i średnich zakładów od korzystania z transportu kolejowego doprowadziła do skasowania lub odstawienia znacznej liczby maszyn tego typu. Model Ls40 był najmniejszą (długość: 6 metrów, masa: 16 ton) lokomotywą normalnotorową produkowaną w powojennej Polsce. Do końca produkcji w 1961 roku chrzanowska fabryka wyprodukowała łącznie 581 sztuk Ls40.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?